Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Pak choi to jedna z kilkuset odmian chińskiej kapusty. Ma mięsiste łodygi i zielone liście. Do smażenia bardziej nadają się te duże okazy.

 

 

SKŁADNIKI

1 kapusta

kawałek imbiru

1 łodyga trawy cytrynowej (niekoniecznie)

ząbek czosnku

2 łyżki oleju sezamowego

2-3 łyżki sosu sojowego

biały i/lub czarny sezam

opcjonalnie:

kilka pieczarek

ostra papryczka

tofu

łyżka mąki ryżowej lub innej do zagęszczenia

makaron sojowy

świeża kolendra

 


PRZEPIS

Najpierw należy przygotować wszystkie składniki i dopiero zabrać się za smażenie, gdyż potrawę tę przygotowuje się dość szybko (15-25 minut). Większe łodygi przekroić na pół a następnie na prostokąty, liście na większe kawałki. Włożyć je do osobnych miseczek, gdyż łodygi gotują się nieco dłużej.  Rozetrzeć  czosnek i utrzeć kawałek imbiru. Pokroić tofu na płaskie prostokąty, a pieczarki na plastry, o ile decydujemy się je dodać. Rozgrzać wok, wlać olej sezamowy, podsmażyć czosnek i imbir. Po chwili dodać łodygi kapusty oraz pieczarki i smażyć mieszając. Za 4-5 minut dolać sos sojowy (można też dolać kilka łyżek wody) i poddusić pod przykryciem. Nie musi to trwać długo, gdyż pak choi można jeść i na surowo w sałatkach. Poza tym ta potrawa właśnie dlatego jest oryginalna, że nie jest rozgotowana, a wręcz chrupiąca. Następnie dorzucić liście i jeszcze chwilę dusić. Dodać namoczony we wrzątku makaron sojowy, posypać sezamem oraz zieloną kolendrą. Smacznego. 🙂